(nie)dostrzegalna zmiana - czy Ziemia znajduje się w optymalnym klimacie

Realizujemy działania w ramach projektu edukacyjnego pn. „(nie)dostrzegalna zmiana - czy Ziemia znajduje się w optymalnym klimacie”

Projekt skierowany jest do uczniów szkół podstawowych Aglomeracji Wrocławskiej.

 

Jego celem jest ukształtowanie proekologicznej postawy młodych uczestników zajęć poprzez przekazanie wiedzy o:

- właściwościach i składzie atmosfery ziemskiej, właściwościach powietrza, powodach stanowiących o tym, że atmosfera może pozostawać w równowadze ekologicznej oraz o czynnikach, które powodują, że powietrze traci swoje właściwości i staje się zanieczyszczone,

- czynnikach antropogenicznych, które wpływają na atmosferę i co za tym idzie powodują istotne zmiany klimatyczne oraz o sposobach im przeciwdziałania, przede wszystkim w środowisku lokalnym (reedukacja emisji dwutlenku węgla oraz cząstek stałych, zwiększanie bioróżnorodności),

a także twórcza praca uczniów poprzez wykorzystanie zaprezentowanych rozwiązań technicznych i uczestnictwo uczniów w praktycznych warsztatach.

 

Działania podejmowane w ramach zadania pozwolą na zrozumienie przez uczniów tego, na czym polegają negatywne skutki wykorzystywania nieodnawialnych źródeł energii oraz zakłócania równowagi ekologicznej, w tym również w zakresie utraty bioróżnorodności środowiska. Uczniowie, dzięki zaprezentowanym praktycznym aspektom przeciwdziałania takim zjawiskom, będą mieli także możliwość krytycznego spojrzenia na własne otoczenie.

 

Pierwszym etapem zadania, dotyczącym przekazania wiedzy o właściwościach i składzie atmosfery ziemskiej, właściwościach powietrza, powodach stanowiących o tym, że atmosfera może pozostawać w równowadze ekologicznej oraz o czynnikach, które powodują, że powietrze traci swoje właściwości i staje się zanieczyszczone, były zajęcia edukacyjne prowadzone na terenie Centrum Edukacji Ekologicznej „Hydropolis”. W warsztatach wzięło udział 1119 uczennic i uczniów z 35 szkół.

 

Drugim etapem zadania będzie konkurs przeprowadzony we współpracy z Wydziałem Inżynierii Środowiska Politechniki Wrocławskiej. Uczestnicy konkursu, mając za sobą odbyte zajęcia edukacyjne dotyczące właściwości atmosfery i klimatu, przygotowywać będą prace konkursowe, które dotyczyć będzie analizy najbliższego otoczenia - terenu szkoły - a zadaniem uczniów będzie ocena stanu istniejącego oraz zaproponowanie rozwiązań, które można wprowadzić aby poprawić sytuację w kontekście skutków zmian klimatycznych (źródła energii - w tym cieplnej, efektywność energetyczna, generowane w związku z tym zanieczyszczenia i CO2, ilość terenów zielonych ich wpływ na pochłanianie CO2, itp.). Prace Konkursowe będą mogły zostać wykonane dowolną techniką, w tym w formie cyfrowej (praca opisowa, praca z elementami graficznymi i audiowizualnymi, praca z dokumentacją fotograficzną, itp.).

 

Dalsze szczegóły wkrótce!

 

 Nazwa zadania: „(nie)dostrzegalna zmiana - czy Ziemia znajduje się w optymalnym klimacie "

 Wartość ogólna przedsięwzięcia: 80 314,44 zł.

 Wysokość dotacji ze środków WFOŚiGW we Wrocławiu: 40 635,00 zł.

 

Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu